Admin Admin
Cinsiyet : Zodyak : çin astrolojisi : Mesaj Sayısı : 320 Doğum tarihi : 08/05/62 Kayıt tarihi : 26/08/09 Yaş : 62 Nerden : ALMANYA/MANiSA İş/Hobiler : KALFA Lakap : SEHZADE
| Konu: Dünü ve bugünüyle Ferrari Paz Mayıs 09, 2010 7:37 pm | |
| Ferrari, lüks spor otomobilleri üreten İtalyan otomobil markasıdır. 1929 yılında Alfa Romeo’nun yarış takımı olarak kurulmuş, 1946 yılında otomobiller üretimine başlamıştır. Merkezi; İtalya’nın Modena şehrinin yakınındaki Maranello’dadır.
Ferrari’nin hikâyesi, Enzo Ferrari’nin yaşam hikâyesi olarak kabul edilir. Ferrari üzerine yayınlanan hemen hemen tüm belgeseller ve tanıtımlar da ; Enzo Ferrari’nin yaşam hikâyesi anlatılır.
Ferrari’nin kuruluşu öncesi Enzo Ferrari’nin başından geçenler.
Enzo Ferrari, Modena şehrinde 1898 yilinda dünyaya geldi. I. Dünya Savaşı’nda babasını ve kardeşlerini kaybettikten sonra yalnız bir yaşamla 1916 yılında, henüz 18 yaşındayken buluşur. Yarışçılık kariyeri de bu dönemlerde başlar.
1920 yılında, Alfa Romeo nun yarış pilotlarından biri olur; ismi de bu dönemde bir efsane misali kulaktan kulağa yayılır. O’nun da öncülüğünde Alfa Romeo araba yarışçılığının bir numaralı ismi oldu. Enzo Ferrari’nin hız tutkusu, daha önce hiç kimsenin ulaşamadığı hızlarda virajları dönebilme kabiliyeti yanısıra; arabasının ergonomisinden, motor aksamına her şeyiyle ilgilenmesi O’nu araba yarışları tarihinin ölümsüzleri arasına sokar.
1929 yılında Scuderia Ferrari yi Alfa Romeo’nun yarış takımı olarak kurar. 1932 yılına kadar Enzo Ferrari yarışmaya devam etti; ancak oğlu Dino Ferrari’nin doğumuyla yarışlardan ayrılarak, otomobil fabrikasının işlerine geçer. Lakin bu dönemde, araba motorlarının güçsüzlüğü; hafif spor arabaların gelişmesi üzerine çalışmalara başladı.
Kontrolündeki yarış takımı katıldığı tüm yarışları kazandı; sadece 1935 yılında Mercedes’e geçilir. 1935 yılında Mercedes’in bu yarışı kazanmasında Castrol’un deterjan bazlı motor temizleyicisi büyük rol oynar. Mercedes’in motorunu Alfa Romeo’dan daha üstün performanslı ve istikrarlı kılar. Ertesi yıl, Castrol ürünlerini Alfa Romeo da kullanmaya başlar; günümüzde de halen Castrol motor bakımı ürünleri sunmaktadır.
Enzo Ferrari’nin yarış otomobillerini yaratma becerisi; o’nu Alfa Romeo’nun sportif direktörü yapar. Ancak; Enzo Ferrari’nin detaylarına bakmadan imzaladığı direktörlük kontratında, ayrılması durumunda 4 yıl başka bir yarış takımında çalışamayacağı ve tasarım yapmasının yasak olduğu kuralı vardı. Böylece kendi yarattığı o güne kadar eşi benzeri görülmemiş otomobil ergonomisini geliştirmesine de izin verilmez.
Enzo Ferrari’nin Alfa Romeo’dan ayrılması Direktörlükten ayrılmasıyla; Auto-Avio Costruzioni’yi kurdu. Bu şirket bazı yarış takımlarına parçalar satar. Doğduğu şehir Modena’da, küçük bir araba üretimi atolyesi kurdu; ve burada sadece kendisinin kullanması için bir araba yapmaya çalışır. Ancak, II. Dünya Savaşı’nın başlamasıyla İtalya zor günler geçirmektedir. Modena’nın bombalanmasıyla, tasarımına yeni başladığı arabayı da bitiremeden Maranello’ya taşınmak zorunda kalır. Yıllar sonra Ferrari Modena 360; Enzo Ferrari’nin kütüphanesinde kalan basit bir ön tasarımını baz alarak Pininfarina tarafından yapılacaktır.
Ferrari’nin kuruluşu ve maddi sorunlar Maranello’ya kaçışı sonrasında, burada tekrar bir atolye kuran Enzo Ferrari; 1946 yılında, Dünya otomotiv tarihin en çok “düşlere” giren ismi Ferrari’yi kurar.
Ferrari 1951 yılında İngiltere Gran Prix’sinin yanı sıra; LeMans’da 14 zafer kazanır. 1960 ve 1965 yılları arasında 6 yıl üst üste LeMans’ı kazanması da Ferrari’yi otomobil yarışçılığının en büyük ismi yapar. Ancak, gelişen dünya ekonomisi ile; profesyonelce işleyen şirketlerin hızına erişemez.
Maddi olarak büyük sorunlar yaşayan Ferrari’nin yaşadığı bu sorun; halen günümüzde profesyonelce işlemeyen şirketlerin hazin sonunu simgelemektedir. Profesyonel bir şirketin bir banka’dan borç almaya çalışması gerekirken; Enzo Ferrari şirketi ayakta tutabilmek için İtalyan mafyası’ndan borç alır.
Dino Ferrari’nin ölümü İtalyan Mafyası’na borcunu geri ödeyemeyen Enzo Ferrari’nin oğlu, Dino Ferrari genel bakış açısına göre (filmlerde ve belgesellerde anlatıldığı üzere) İtalyan Mafyası tarafından zehirlenerek öldürülür. Bu konuda iki değişik bakış açısı daha vardır; mahkeme tutanakları “kas gelişememezliği” hastalığından öldüğünü yazar. O dönemde İtalyan medyası bunu Dino Ferrari’nin uyuşturucu kullanmasıyla da ilgili olduğunu sunmuştu; ancak Dino Ferrari 24 yaşında vefat etmesine rağmen arabalar üzerine müthiş bir bilgisi vardı. Formula 2 arabaları için V6 motorunu daha 23 yaşındayken düşünüp, Vittorio Jano’ya da ertesi yıl ölmeden önce teknik düşüncelerini iletmişti. Bu da, o’nun en son günlerinde bile oldukça zinde olduğunu gösterir.
1956 yılında Enzo Ferrari hukuksal anlamda bu olayın üzerine fazla gidemez, lakin bu dönemde gerek İtalya ve gerek Amerika Birleşik Devletleri’ndeki illegal yaşam ve mahkemeler; Sicilya’daki aileler tarafından yönetilmekteydi.
Bu olayın üzerine, Enzo Ferrari; Ferrari’nin “Ferrari Dino” serisini yarattı.Ancak bu arabaya ferrari logosu konulmasına Enzo Ferrari şiddetle karşı çıktı.Bu nedenlede araca dino yazan bir logo konuldu. Bu tasarım Ford’un yarattığı en hızlı ve yarışlardaki en başarılı arabası Ford GT40 ‘a ilham kaynağı olacaktır.
Ferrari’nin Fiat’a satılması Maddi sorunlardan kurtulamayan Ferrari, hisselerinin bir bölümünü Fiat’a sattı. Bunun üzerine Ford 1963 yılında 18 Milyon dolarlık bir teklif sundu. Enzo Ferrari hemen hemen her konuda anlaşıp, ancak Ford’un yarış takımını kontrol etme isteği Enzo Ferrari tarafından reddeder ve anlaşma bozulur. Bu da Ford’un o dönemde yarışlara girmesine sebep olur. 1969 yılında oldukça güç durumda kalan Enzo Ferrari şirketin hisselerin yarısını Fiat’a vererek, yönetimden bir adım geri çekildi.1988 yılında da Fiat hisselerin %90'ına sahip olur..
Ford’un Ferrari tarafından hazırlıkları yapılmış, birçok masrafa girilmiş projesinin iptal olması ardından; Ford “Ferrari” projesine “Ford GT40″ ismi altında devam etti. İki yıl deneme sonrasında, Ferrari’yi yarışlarda geçmesi de Amerikan otomobil yarışçılığının en büyük günlerinden biri olarak kabul edilir….
Pininfarina’nın Ferrari’yle buluşması ve Enzo Ferrari’nin ölümü Ferrari Testarossa 1969 yılı Ferrari’nin tarihindeki en önemli yıllardan biridir. Lakin bu yıl, Enzo Ferrari tasarımcı dostu Battista Farina’nın oğlu Sergio “Pinin”farina’ya çizdiği muhteşem çizgiler doğrultusunda şans tanıdı. Prototip olarak sunulan 1969 Ferrari 512s, 1967 Ferrari 206 Dino’nin daha ince ve modern çizgilerle yaratılmış halidir. Üretime geçen 1971 Ferrari BB ile Ferrari dünya otomobil dünyası arenasına tekrar girer.
1984 yılı, Pininfarina’nın otomotiv dünyasının yeni bir çağa başlatmasına şahit olur. Tüm zamanların en güzel tasarımlarından biri olarak gösterilen Ferrari Testarossa; satışa sunulur sunulmaz yüksek fiyatına rağmen lüks otomobillerde satış rekorları kırar. Testarossa, halen günümüz spor arabalarının çizgilerini örnek aldığı efsanevi bir otomobil haline dönüşür.
1988 yılında, Enzo Ferrari; Ferrari’nin 40'ıncı yılı için üretilen F40'ın sunulmasından bir yıl sonra vefat eder. Enzo Ferrari’nin, her ne kadar yaşamında son günleri olsa da; en çok beğendiği Ferrari’nin F40 olduğunu söylemiştir.
Ferrari F40'ın ilk sahibi, dünya tarihinin en büyük futbolcularından biri olarak gösterilen Diego Armando Maradona’dır. AC Milan başkanı Silvio Berlusconi, Napoli’nin Serie A şampiyonu ve İtalya Kupası’nı Maradona ile 1987 yılında alması üzerine; kendisine transfer teklifinde bulundu. Napoli başkanı Corrado Ferlaino da, Maradona’yı Napoli’de tutabilmek için kendisine Ferrari tarafından üretilen tek siyah renk F40 ‘ı hediye etti. Maradona da halen günümüzde kararını Ferrari yüzünden verdiğini söylemektedir.
Enzo Ferrari’nin ölümü ardından Ferrari’nin şirket olarak çok daha profesyonelce işlemesi başlar. Lakin, hisselerin büyük bir çoğunluğu Fiat’a geçer.
1990'lı yıllarda Ferrari Ferrari V12 motoru 1992 Ferrari 456 GT , 1994 F355 ve 1996 550 Maranello takibi senelerde sunan Ferrari; Dünya’nın dört bir yanında en güzel lüks spor araba olarak tanınmasını sağladı. Ferrari, kuruluşunun 50'inci yılında F50 modelini limitli sayıda üreterek dünyaya sundu.
1979' dan sonra Formula 1 pilotlar şampiyonluğunu ve 1984' den sonra da takımlar şampiyonluğunu kazanamayan Scuderia Ferrari yarış takımı, 1990 yılında McLaren’ den ayrılan Alain Prost ile anlaştı. 1990 yılının son yarışı Suzuka Büyük Ödülü’ nde Ayrton Senna’ nın Alain Prost’ a kasıtlı çarpması sonucu şampiyonluğu kaçırdı. 1991 ve sonrasında yeteri kadar mücadeleci bir Formula 1 aracı üretemeyen Ferrari, birkaç yıl daha şampiyonluk mücadelesine giremedi.
1993 yılında takımın yönetimine Jean Todt’ un getirilmesi ile yeniden yapılanmaya giden Scuderia Ferrari, 1995 yılının sonunda 1994 ve 1995 yıllarının dünya şampiyonu Michael Schumacher ile anlaştı. 1996' da kötü bir sezon geçiren takım, 1997 ve 1998 yıllarında şampiyonluk için tekrar güçlü bir aday olmasına rağmen yine son yarışlarda şampiyonluğu kaçırdı. Ferrari, 1999 İngiltere Büyük Ödülü’ nde 1. pilot Michael Schumacher’ in kaza yaparak ayağını kırması sonucu yarışlardan uzak kalmasına rağmen, Eddie Irvine ile şampiyonluk mücadelesine devam etti. Ferrari, pilotlar şampiyonluğunun yine son yarışta kaybetmesine rağmen, 1984 yılından beri kazanamadığı “Formula 1 Takımlar Şampiyonu” unvanını kazanmayı başardı.
2000'li yıllarda Ferrari Michael Schumacher 2005 ABD Grand Prix öncesi basın toplantısında 2000 yılında Mika Hakkinen ve McLaren’ e karşı Michael Schumacher ile kazanılan pilotlar şampiyonluğu, 21 yıl sonra kazanılmış ilk “Formula 1 Pilotlar Şampiyonluğu” unvanı olmasının yanında 5 yıl sürecek bir başarının da başlangıcı oldu.
2001 yılında McLaren ve BMW Williams’ ın ortak olduğu şampiyonluk yarışını önde tamamlayan Ferrari, 2002 yılında radikal özelliklere sahip F2002 adlı araç ile büyük bir üstünlük sağlayarak şampiyonluğu sezonun bitiminden çok önce elde etmeyi başardı. 2002 yılının sonunda Ferrari’ nin bu üstünlüğü nedeniyle Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA), Formula 1' de masrafları azaltarak diğer takımların rekabet gücünü arttırmak amacıyla bazı kural değişikliklerine gitti.
2003 yılında yeni kurallardan etkilenmesine rağmen tekrar hem takımlar hem de pilotlar şampiyonluğunu kazanmayı başardı.
2004 yılında F2004 ile 18 yarışın 15' ini kazanarak 2002' deki üstünlüğünü daha da ileri taşıyan Ferrari, yine hem takımlar hem de pilotlar şampiyonluğunu kazanmayı başardı.
Ferrari’ nin 2004' ü de domine etmesinin üzerine FIA daha radikal kural değişikliklerine gitti. 2005 yılında aleyhine değiştirilen kurallara ayak uyduramayan Ferrari, araç ile lastik arasında yaşanan uyumsuzluk ve kural değişikliklerinin amacına ulaşması nedeniyle şampiyonayı ancak 3. olarak tamamlayabildi.
2006 yılında yapılan yeni kural değişiklikleri ve 3 litre V10 motordan 2.4 litre V8 motora geçişle birlikte yeniden bir toparlanma dönemine giren Ferrari, şampiyonluk mücadelesine tekrar ortak olmuştur.Monte Carlo Grand Prix’in de şampiyon pilot Michael Schumacher’in diğerlerini engellemek adına aracını yolda bıraktığı gibi bir suçlama yüzünden ve ardından yaptığı motor değişikliği ile garajdan, diğer pilot Felipe Massa’nın da sıralama turlarında yaptıgı kazadan dolayı son sıradan başlaması ile tarihindeki en kötu sıralama ile başlamalarına rağmen Michael Schumacher muhteşem bir sürüş ile böyle zor bir pistte 5.’liği elde ederek şampiyon ruhunu ve tecrübesini ortaya koymustur.
F2004, birçok otorite tarafından gelmiş geçmiş en iyi Formula 1 aracı olarak kabul edilir. Michael Schumacher de bu dönemde elde ettiği başarılarla üst üste rekorlar kırarak tüm zamanların en başarılı Formula 1 pilotu olmuştur.
2004 yılı itibari ile, Fiat Ferrari’nin %56’sını, Mediobanca %15'ini, Commerzbank %10'unu, Lehman Kardeşler %7’sini ve Ferrari’nin oğlu Piero Ferrari %10'una sahiptir.
Ferrari’nin 60'ıncı yıl için tasarladığı F60 modeli “Enzo Ferrari” ismiyle satışa sunulur.
2007 yılında McLaren Takımı’nın GP2 pilotu Lewis Hamilton’u ve Renault’tan Fernando Alonso’yu transfer etmesi ve Ferrari’nin Michael Schumacher’in emekli olmasıyla boşalan koltuğa McLaren Mercedes’ten Kimi Raikkonen’i oturtmasıyla pistin tablosu hayli değişti.
İlk yarış olan Avustralya Grand Prix’ini Kimi Raikkonen kazandı fakat daha sonraki yarışlarda bu yeni transfer beklenen başarıyı istenen seviyede gösteremedi. Takım arkadaşı Felipe Massa ise kararlı ve yarışı sonuna kadar kovalayan bir tablo çiziyordu.Fakat ilerleyen yarışlarda Raikkonen şampiyonluk mücadelesine yeniden ortak oldu.McLaren Mercedes takımının yeni transferlerinin ve otomobillerinin performansı ise Ferrari’de az da olsa ümit kırmaya devam ediyordu.
Özellikle yeni transfer çaylak Lewis Hamilton her yarışta adeta çaylak olduğunu unutturuyordu.Fakat sezon içinde Ferrari’nin teknik şefi Nigel Stepney’in Ferrari’nin otomobili hakkında ki yaklaşık 800 sayfalık teknik bilgiyi rakip takım McLaren’e sızdırdığı ortaya çıkınca Nigel Stepney takımdan uzaklaştırıldı ve FIA’ya başvurulup McLaren’e dava açıldı.Dava sonucunda Mclaren Mercedes’in takım patronu Ron Dennis bilgilerin kullanılmadığını söylese de takım 100 milyon dolarlık bir cezaya çarptırıldı ve 2007 sezonu içinde almış olduğu tüm takım puanları silindi.
McLaren şampiyona sonuna kadar otomobilinde hiçbir değişiklik yapmadan yarıştı.2007 sezonun son iki yarışını Ferrari pilotu Kimi Raikkonen kazanarak Pilotlar Şampiyonası’nda birinci oldu.Takım arkadaşı Felipe Massa ise sezonu üçüncülükle kapattı.2007 sezonu bitmesine rağmen olaylar bir türlü durulmadı.
McLaren Mercedes sezonunun son yarışı olan Brezilya Grand Prix’inde benzin deposu ısısı ve benzin miktarını gerekçe göstererek Ferrari’nin kazanmasına itiraz etti fakat mahkeme reddetti ve Raikkonen’in birinciliği tescillendi.Biten yarışlar ve bitmeyen olaylar.Formula 1 2007 sezonu skandalların patlak verdiği bir yıl olarak tarihe geçti.
Ferrari Satış Prensipleri Scuderia Ferrari yakaladığı trendi kullanmasını iyi bilerek talep gördüğü dönemlerde kısıtlı araç üreterek araçlara olan rağbeti artırma yoluna gitmiştir. Bu sayede herkes araca sahip olamıyor ancak bir sonraki modele talep artıyordu. Bu sayede fiyat politikası yükselme eğilimi gösterir oluyordu. Bu teknik genel olarak bütün az üretim yapan otomotiv şirketleri tarafından kullanılmakta.
Ancak Ferrari'nin buna ek olarak yaptığı diğer bir husus ise, araçlarını ikinci ele düştüğü zaman aracı kurumlar vasıtasıyla değerinin üstünde fiyatlara toplamasıdır. Bu yolla Ferrari marka araçlar değer kaybetmeyen araçlar olarak anılmaya başlanmıştır. Doğal olarak buda marka imajı için her üreticinin arayıp da bulamadığı bir katkı demektir.
Bu sayede değerine değer katan marka halen Avrupa da ve tüm dünyada elindeki araçları satmak isteyen tüm Ferrari kullanıcılarından aracı alarak bu marka otomobillerin ikinci elde piyasanın serbest ellerine düşmesini engellemektedir. Bu yüzden Avrupa kaynaklı oto ikinci el sitelerinde eski model veya düşük fiyatlı Ferrari modeline rastlamak zordur, zira bütün satılan araçlarını Ferrari titiz bir çalışma ile her zaman takip altında tutar. |
|
Admin Admin
Cinsiyet : Zodyak : çin astrolojisi : Mesaj Sayısı : 320 Doğum tarihi : 08/05/62 Kayıt tarihi : 26/08/09 Yaş : 62 Nerden : ALMANYA/MANiSA İş/Hobiler : KALFA Lakap : SEHZADE
| Konu: Geri: Dünü ve bugünüyle Ferrari Paz Mayıs 09, 2010 7:39 pm | |
| Modelleri Spor arabaları Ferrari’nin ilk modelleri sadece spor amaçlı idi, günümüzdeki lüks spor arabası halinde değildi.
1948-1950 166 1951 195 Coupe 1951-1952 212 Coupe/Cabriolet 1952 340 MM Berlinetta/Spider
Orta motorlu V6/V8 Ferrari Dino, ortadan motorlu ilk Ferrari idi. Bu tarz, 1980lerde ve 1990lardaki hemen hemen tüm Ferrari’lerde görünmektedir.
1968-1975 Dino 1968-1973 Dino 206GT 1968-1973 Dino 246GT/GTS 1975-1989 208/308/328 GTB/GTS 1975 308 GTB/GTS 1980 208 GTB/GTS 1980 308 GTBi/GTSi 1982 208 GTB/GTS Turbo 1982 308 GTB/GTS Quattrovalvole 1985 328 GTB Berlinetta 1986 GTB/GTS Turbo 1989 348 1989 348 TB/TS 1993 348 GTB/GTS 1995-1998 F355 1994 F355/GTS 1997 355 F1 1999-2004 Ferrari 360 1999-2004 360 Modena/Spider 2003-2004 Challenge Stradale 2005 F430 2008 430 Scuderia Ferrari F430 TMS
2 kişilik Ferrari’nin ürettiği 2 kişilik arabaları, satılan arabalarının büyük bir çoğunluğunu temsil eder.
1952-1967 America 1952 340 America 1953 375 America 1956 410 superamerica 1957 410 superamerica III 1960 400 superamerica 1964 500 Superfast 1966 365 California 1953-1962 250 1952 250S/250MM 1953 250 Export/Europa 1954-1963 250 GT Europa/Boano/Ellena/Coupe Pininfarina/Lusso 1957-1960 250 GT Berlinetta/Cabriolet/California Spyder/SWB 1964 330 1966 330 GTC Coupe 1966 330 GTS Spider 1964-1968 275 1964-1965 275 GTB/GTS 1966-1968 275 GTB/4 1968 365 1968-1969 365 GTC Coupe 1969-1970 365 GTS Spider 1968-1973 Daytona 1968 365 GTB4/365 GTS4 1996-2001 550 Maranello 1996-2000 550 Maranello Coupe 2001 550 Barchetta 2002-2006 575M Maranello 2004 Barchetta 2005 Superamerica 2007 Ferrari 599 GTB 2008 ferrari california
Orta motorlu 2+2 1974-1980 208/308 GT4 1974-1975 Dino 308GT4 1976-1980 308GT4 1975 208 GT4 1980 Mondial 1980 Mondial 8 1982 Mondial Quattrovalvole 1983 Mondial Cabriolet 1985 3.2 Mondial/3.2 Cabriolet 1989 Mondial T
Ön motorlu 2+2 1960-1963 250 1960-1963 250 GT 2+2 1964-1967 330 1964-1967 330 GT 2+2 1967-1971 365 1967-1971 365 GT 2+2 1968-1973 365 Daytona 1971-1972 365 GTC4 1972-1976 365 GT4 2+2 1976-1989 400/412 1976 400 Automatic 1979 400i 1985 412 1992-2003 456/456M 1992-1997 456 GT/GTA Coupe 1998-2003 456M GT Coupe 2004-2005 612 Scaglietti
Orta Motorlu (12 Silindir) 1971-1984 512 Berlinetta Boxer 1971 365 GT4 BB 1976 512BB 1981 512iBB 1984-1996 Testarossa 1984-1992 Testarossa 1992-1994 512TR 1994-1996 F512M
Superarabalar 1962 250 GTO 1984 288 GTO 1988-1992 F40 1995-1997 F50 2003 Enzo
Güncel 360 GTC 360 Challenge 575 GTC FXX
Eski 1947 125 Sport 1948 166 1949 125 F1 1951 340 America 1952 250 MM 1953 340 MM 1953 375 MM 1954 750 Monza 1954 250 Monza 1956 250 Testa Rossa 1960 250 TR60/61 1962 GTO 1965 330 P2 1966 330 P3 1967 330 P4 1967 412 P 1969 312 P 1969 512 S and 512 M 1971 312 PB 1994 333 SP 1996 F50 GT |
|
Admin Admin
Cinsiyet : Zodyak : çin astrolojisi : Mesaj Sayısı : 320 Doğum tarihi : 08/05/62 Kayıt tarihi : 26/08/09 Yaş : 62 Nerden : ALMANYA/MANiSA İş/Hobiler : KALFA Lakap : SEHZADE
| Konu: Geri: Dünü ve bugünüyle Ferrari Paz Mayıs 09, 2010 7:39 pm | |
| |
|